vrijdag 19 september 2014

Tip 5 tot en met 10 .... / Suggestion 5 till 10 ...


Hoi hoi allemaal,

de weken vliegen zo snel om en ik realiseerde me net dat het alweer ff geleden is dat ik wat tips heb geplaatst, maar allereerst wil ik iedereen weer bedanken voor de lieve reactie's op mijn vorige berichtjes.

Momenteel ff druk omdat ik de woonkamer aan het herinrichten ben ... de kasten moeten leeggehaald dus dan kom je wat tegen ... pfft wat heb ik veel verzameld in de afgelopen jaren. Veel word niet meer gebruikt dus daar is de kringloopwinkel goed mee. 

Het is wel een lekker gevoel om weer ruimte te krijgen in de kasten  ! 


Dus vandaag ff geen kaartje maar alleen een aantal tips, ik hoop dat iemand er iets aan heeft (helaas geen tijd gehad om bijbehorende foto's te maken) :

Tip 5 : Een erg leuk effect op een kaartje is immitatie stiksel ... heb je geen tijd of zin om de naaimachine voor de dag te halen maar vind je een randje langs de kaart wel heel leuk : prik dan gaatjes in de rand van je kaart en verbind de gaatjes met een streepje van je gelpen ... heel leuk effect vind ik.

Tip 6 : Wat ik persoonlijk ook graag doe is embossen met aluminiumfolie. Ik neem een stukje stevig papier, vouw aluminiumfolie eromheen en haal hem met een embossingfolder door de bigshot ....

Tip 7 : Een alternatieve achtergrondstempel kun je maken met een bolletje garen. Een bolletje garen strak oprollen zodat het een mooie bol is ... gebruiken als een gewone stempel en je krijgt een heel grappig achtergrondje.

Tip 8 : Een ander alternatief is bubbeltjesplastic, ook deze is leuk als achtergrondstempel te gebruiken. Ik heb een stukje bubbeltjesplastic met dubbelzijdig plakband op een leeg cd doosje geplakt. Dit vind ik persoonlijk het prettigst werken. Omdat ik geen grote acrylblok over had heb ik voor heet cd doosje gekozen en dit is een goed alternatief vind ik.

Tip 9 : Ik ben een liefhebber van de vintage stijl ... vaak gebruik ik roestige onderdeeltjes op mijn kaarten en scrapbookpagina's. Om dit effect te bereiken leg ik nieuwe spulletjes een tijdje in een oplossing van zout / azijn / afwasmiddel. Dit zorgt voor een roestig effect.

Tip 10 : Oude sleutels verzamel ik om te gebruiken op verhuiskaarten ... soms geef ik ze een roestig effect maar ik vind het ook leuk om gekleurde sleutels te gebruiken.
Om de sleutels een vrolijk kleurtje te geven gebruik ik nagellak.


Graag hoor ik wat jullie van deze tips vinden ....
e groetjes van Willeke f


Hi everyone,

weeks are going by so fast and I realised just now that it's been a while since I shared some tips with you, but first of all I want to thank everyone for the lovely messages on my last post.

At the moment I'm very busy with the reorganisation of my livingroom ... closets have to be cleared and then you realize how much you've got ... oh how much did I collect the last years. Much isn't needed anymore so it's going to the salvation army. 

And it's a great feeling to get more space in the closets !


So today I'm not gonna post a card but only give a few suggestions, I hope someone does have benifit of them (sorry I didn't have time to make photo's)

Tip 5 : A really nice effect on a card is fake stitching ... if you've got no time, or just don't want to take out your sewingmachine, but do like a stitched edge : punch some hole's around the edge of the card and connect the punched hole's with a gelpen. I think it's a really fun look.

Tip 6 : Another thing I like to do is embossing with aluminium foil. I take a piece of paper, wrap aluminium foil around it and use an embossingfolder and the bigshot ....

Tip 7 : An alternative for a backgroundstamp is yarn. Make a tight ball of some yarn and simply use it as a backgroundstamp for a very funny background.

Tip 8 : Another alternative is bubblewrap, this you can also use as a backgroundstamp. I taped some bubblewrap with doublesided tape to an empty cd-case. I think this works really great. I didn't have an acryl block big enough but the cd-case works.

Tip 9 : I'm a fan of the vintage style ... I use a lot of rusty parts on my cards and scrapbookpage's. To make things rusty I use a mixture of vinegar / salt / dishwasher liquid. I soak new stuff a while in the mixture and it becomes rusty.

Tip 10 : I collect all sort of keys to use on cards when somebody is going to get a new house .... sometimes I give them a rusty effect but I also like to use bright coloured keys.
To paint the keys in a bright colour I use nailpaint.


I'd like to hear if you like these suggestions,
e greetings from Willeke f



2 opmerkingen:

  1. Leuke tips hoor, er zitten er voor mij wel bij die ik zeker ga uitproberen.
    liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Willeke,
    woow wat een bruikbare tips, heel erg bedankt,
    de tip van roestig maken kende ik nog niet,
    komt vast nog wel te pas..
    nogmaals bedankt!
    Liefs en groetjes van martha

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier een berichtje achterlaat. Bedankt !
Lieve groetjes,
Willeke

Nice of you to leave a reply here. Thanks !
Hugs,
Willeke

Schön dass du mir hier einen nachricht hinterlässt. Vielen Dank !
Liebe grüsse,
Willeke